Uniwersytet Opolski uzyskał możliwość korzystania – na razie testowo – z bazy ebookpoint BIBLIO, udostępnionej przez Grupę HELION. Baza zawiera tysiące tytułów naukowych i specjalistycznych, ale też beletrystykę; w zasobach posiada: ebooki, audiobooki i kursy video. Ułatwieniem dla użytkowników jest intuicyjny i prosty w obsłudze interfejs. Ze zgromadzonych materiałów można korzystać w dowolnym miejscu i czasie, poznając nowości wydawnicze w dniu ich wydania, mając dostęp do publikacji Grupy Helion, czy tytułów największych wydawców IT (na przykład Packt Publishing).
Nowoczesna platforma edukacyjna BIBLIO powstała w 2014 roku. Początkowo była skierowana głównie do uczelni, ponieważ udostępniała tytuły specjalistyczne i naukowe. W 2020 roku otworzyła się na beletrystykę, tym samym weszła na rynek bibliotek publicznych, gdzie została świetnie przyjęta.
Grupa Helion, której część stanowi BIBLIO, jest zawsze w awangardzie na rynku książki – stworzyła nowoczesną platformę edukacyjną z prężnie działającą biblioteką cyfrową, której celem jest zaspokajanie potrzeb każdego typu czytelnika: czy to słuchającego audiobooków, czy samouka korzystającego z kursów internetowych w formacie video, albo czytającego ebooki. Ci ostatni podczas czytania w aplikacji mobilnej mogą robić notatki bezpośrednio na elektronicznej książce i wyszukiwać hasła z aplikacji w przeglądarce internetowej.
Zachęcamy do testowania.
Wszelkie uwagi na temat bazy, zainteresowanie zakupem, problemy z funkcjonowaniem oraz pytania prosimy zgłaszać pod adresem marcin.podolan@uni.opole.pl lub pod numerem telefonu 77 401 6135.